נסו לתאר לעצמכם את העולם שלנו ללא הפלסטיק. קשה לנו להבין איך היינו מסתדרים בלעדיו. אם רק נרים את עינינו במה שמקיף אותנו בבית, נמצא אין ספור אביזרים, רהיטים, מוצרים, אשר כולם עשויים ממנו.

זה מתחיל במוצרי החשמל השונים המכילים הרבה פלסטיק, במחשבים, בציוד המשרדי, בתשתיות וממשיך באמצעי הבידוד השונים (מפני חשמל או מפני מים וכדומה) ומגיע עד הפרטים הכי קטנים בחיינו כמו מכל פלסטיק, חומרי אריזה למוצרי מזון, שקיות ועוד.

בעולם הצעצועים והמשחקים מככב הפלסטיק יותר מכל חומר אחר ואפילו עולם הרהיטים נכבש כמעט כולו. שולחנות, כסאות, ספסלים, מיטות, לולים.

כל אלו גם מיוצרים היום מאותו מוצר כאשר הלקוחות הנלהבים רוכשים מהמוצרים הללו שבאופן מפתיע מגלים איכויות גבוהות במיוחד לצד מחירים זולים מאוד.

ממה עשוי פלסטיק ואיך מייצרים פלסטיק?

הפלסטיק הוא חומר שבמקורו נמצא גם בטבע. אלו מולקולות מיוחדות המכונות פולימרים. הן נמצאות באופן טבעי בכדור הארץ, בשעווה, בלכה ועוד.

הפלסטיק שאנחנו מכירים היום הוא כבר תוצר של התערבות כימית הנעשה בידי אדם על מנת ליצור מהפלסטיק חומר יותר קשה ועמיד שיתאים לכל אותם שימושים כפי שאנחנו אכן רואים היום בעולמנו המפותח.

הפלסטיק שלנו הוא בעצם תוצר של אותם פולימרים שהזכרנו, כאשר הם מופקים בתהליך של זיקוק הנפט.

במהלך  תהליך הזיקוק של הנפט נוצרים שני חומרים עיקריים. הזיקוק יוצר חומר שממנו נוצר הפולימר ולאחר שהוא נמצא בידי היצרן הוא עובר שוב עיבוד שמפיק חומרים חדשים כמו פוליסטירן, פוליאתילן ועוד חומרים שהם מוכרים לנו כפלסטיק.

לדוגמא, אצלנו אנחנו שמים דגש על מיכלי פלסטיק ומוכרים אותם לכל מי שזקוק להם – גם מיכלים שעשויים מפלסטיק שמתאימים למים תוכלו למצוא אצלנו.

איך מייצרים פלסטיק?

מוצרי פלסטיק איכותיים

מובן מכך שהפלסטיק הוא בעצם חומר מלאכותי שנוצר באמצעות תהליכים כימיים.

עובדה זו גרמה לכך שהפלסטיק זכה ליחסי ציבור גרועים במיוחד, היות והוא אינו מתכלה במהירות וכאשר שורפים אותו משתחררים לאוויר חומרים רעילים ומזיקים מאוד לסביבה.

כיום משקיעים היצרנים באיכות של אותם מוצרי פלסטיק כך שהם זוכים לאריכות ימים מופלגת ולא מגיעים מהר מידי לאשפה, וכמובן שגם אצלנו תוכלו למצוא מוצרי פלסטיק באיכות גבוהה.

איך מכינים פלסטיק ואת הצורות השונות באמצעות הפלסטיק?

מוצרי הפלסטיק השונים כמו לדוגמה מיכלים לתעשיה, מקבלים את צורתם בדרכים שונות.

יש את שיטת האקסטרוזיה, כאשר מדובר בתהליך בו מוזן הפלסטיק הגולמי אל תוך מכל גדול ומשם הוא מועבר דרך צילינדר למכלים קטנים יותר שהם אחראים לעיצוב הצורה של הפלסטיק.

ישנה היום אפשרות של הזרקה אל תוך תבניות, כאשר באמצעותם נוצרים הצורות הרצויות ובגדלים המתאימים.

ישנם מוצרי פלסטיק אותם מייצרים באמצעות ניפוח. מדובר במוצרים שהם בעלי חלל פנימי גדול, כמו בקבוקים, מכלים, ועוד.

תוכן עניינים

מאמרים

פוטר עברית

יצירת קשר

ניווט מהיר: פיברגלס | מיכלי פלסטיק וצנרת לתעשיה | מאצרות | בריכות דגים | טיפול בשפכים תעשיתיים | הצהרת נגישות

פוטר אנגלית

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן