בתחומי התעשייה, קיימים שפע של כימיקלים, חומצות, בסיסים ופחמימנים שונים המצריכים אחסון מתאים ותנאי עבודה אופטימליים, על מנת שהחומרים יטופלו ברגישות ולא יסכנו את העובדים במקום. הדרך הטובה ביותר לאחסן כיום חומרים מסוכנים היא באמצעות מיכלי פיברגלס הנחשבים לחומר בידוד מופלא, שנוצר מסיבי זכוכית ארוכים היוצרים מעטפת עמידה, חזקה ובעלת אחידות גבוהה.

אך למרות שסיבי הזכוכית מעניקים בידוד תרמי ואקוסטי, ידועים באנרגיה חסכונית ומינימום זיהומים לסביבה, הם נחשבים למסוכנים לבריאות. ידוע כי קיימות במיכלי פיברגלס סכנות במידה מסוימת ולכן כוללים הנחיות עבודה שצריך להכיר ולעקוב אחריהן בזמן החשיפה.

בטיחות בעבודה ובחשיפה למיכלי פיברגלס

מהם היתרונות של מיכלי פיברגלס?

מיכלי פיברגלס הינם מיכלים אינטרטים כלומר, לא יוצרים תגובה כימית. בשל הבידוד המוחלט שלהם, הם אינם מוליכי חשמל ובעלי צפיפות נמוכה כך שניתן לשאת ולהסיע אותם ממקום למקום ללא חשש. כמו כן, הפיברגלס הוא "כחומר ביד היוצר" ומתנהג בדומה לפלסטיק. ניתן לעצב את המיכל על פי דרישת הלקוח ולהכיל תנאים וגדלים משתנים, לחורר פתחים על מנת להציב מדפי מפלס, לחרוץ מעברים לצורך ריקון המיכל או החלפת הכימיקל המצוי בפנים ולדגום את החומר המאוחסן בכל זמן נתון.

בחשיפה לחומרים שונים, הפיברגלס הינו הבטיחותי והטוב ביותר בארץ ובעולם, אך למרות זאת יש צורך מוגבר לשמור על תנאי בטיחות והוראות אחסון מתאימים, על מנת למנוע כל נזק לאנשים או לחומרים נוספים המצויים בסביבה, להפחית טעויות אנוש ולהפוך את העבודה במפעל ליעילה ומפוקחת יותר.

ביגוד עבודה מתאים לסביבה הכוללת סיבי פיברגלס

על פי המחלקה האמריקאית לבטיחות ובריאות תעסוקתית (Osha), בשל סיבי הזכוכית שמהם מיוצר הפיברגלס עשוי להתקבל גירוי מסוים בעור. ידוע שאנשים בעלי עור רגיש מאוד עלולים לפתח גרד או אדמומיות בהתאם לרמת הפיברגלס. יחד עם זאת, לא קיימות לכך הוכחות חותכות. כמו כן, לאחר מספר שבועות של עבודה שוטפת, העור מסוגל לפתח את העמידות המתאימה. למרות זאת, נהוג להשתמש בסביבת מיכלי הפיברגלס בביגוד שמפחית את מגע העור.

הלבוש צריך להיות בעל שרוולים ארוכים אך רפוי וחופשי באזורי הצוואר ופרקי הידיים. כמו כן יש צורך במכנסי עבודה ארוכים, כובע ולעתים גם כפפות על מנת להגן באופן מיטבי על העור מגירוי, העשוי להתפתח מסיבי פיברגלס.

מניעת שאיפה של אבק סיבי פיברגלס

סיבי הפיברגלס נוטים לייצר אבק בשל חלקיקים שונים הנמצאים בהם ועל כן מסוגלים לייצר ליחה מוגברת שמשפיעה על אזור הגרון וקנה הנשימה. מדובר בתופעה זניחה, שעשויה להשפיע על העובדים בסביבת המיכל דרך שיעול ועיטוש ולהיעלם עם הזמן, ככל שהחשיפה לחומר נמשכת. מחקרים אף הוכיחו כי האבק שמיוצר על ידי חומר הפיברגלס נפלט ברובו מן הגוף באופן אוטומטי, או נבלע ומתמוסס ללא כל נזק.

מכיוון שמניחים שאבק הזכוכית כמו כל אבק אחר עשוי להגביר מחלות נשימה, נהוג לטפל בו כ"אבק מטריד", על ידי שימוש בציוד עבודה חשוב לדרכי הנשימה כמו מסנן למיכל עצמו, בידוד ואיטום מוגברים למניעת לחות ומשקפיי עבודה מיוחדות שמגינות גם על העיניים, בייחוד בעבודות חיתוך של חומרים מבודדים, הרכבה או נשיפה.

הנחיות נוספות לעובדים בסביבת המיכל

כל העובדים על פי הנחיות המשרד לבטיחות וגהות אמורים לבצע רחיצת ידיים יסודית בסבון ומים חמים ולהשתמש במידת הצורך במשחות שמפחיתות את הגירוי לעור הפנים. בנוסף, על סביבת המיכל להיות מאווררת (רצוי באמצעות מאווררים גדולים ומתוחזקים) וכוללת פחי אשפה סמוכים שיאפשרו למקום העבודה לרכז את כל הפסולת מבלי להשאיר אותה גלויה וחשופה.

מומלץ לערוך לבגדי העבודה כביסה נפרדת, על מנת למנוע מהסיבים להיצמד בכל דרך אל הבגדים הרגילים. אם בגד העבודה מכיל סיבים רבים, מומלץ לשטוף ולהשרות אותו במים לפני הכביסה.

לסיכום, חברת עידן בי מבית קבוצת בלסקי מספקים מגוון מיכלים לתעשיה, פתרונות איכותיים, בהתאמה אישית, של מתקנים שונים לטיפול בבטיחות בעבודה ובחשיפה למיכלי פיברגלס. החברה מתמחה במתן מגוון פתרונות ייחודיים לתעשייה, בעזרת צוות מקצועי ומנוסה.

צרו קשר למידע נוסף והזמנת פתרונות מותאמים אישית.

תוכן עניינים

מאמרים

פוטר עברית

יצירת קשר

ניווט מהיר: פיברגלס | מיכלי פלסטיק וצנרת לתעשיה | מאצרות | בריכות דגים | טיפול בשפכים תעשיתיים | הצהרת נגישות

פוטר אנגלית

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן